Saturday, January 15, 2011

Minggu 3 - Lisan (Video 2-Pelajar B); Nilai Moral

Para pelajar arif budiman,

Ini adalah video bagi latihan lisan (1) di dalam kelas.

Soalan Rangsangan :
1. Apakah yang sedang berlaku di dalam video ini?
2. Berdasarkan video ini, apakah yang dialami watak-watak tersebut?
3. Pada pendapat kamu, apakah yang ingin disampaikan melalui video ini?


Sila berbincang dengan pasangan kamu. Setiap pelajar diperlukan menggunakan 3-5 minit untuk latihan ini.

Selepas latihan lisan ini, kamu dikehendaki membuat catatan di bahagian Comments berdasarkan
1. Pengalaman mendengar penjelasan kawan ATAU
2. Pengalaman melalui latihan itu.

Tiada had bagi catatan kamu itu. Ia harus dibuat pada waktu kelas.

Terima kasih.

Cikgu Azizah.Ahmad

5 comments:

  1. Pengalaman bersama Ada

    ada berfikir dangan laju
    dan selalu mem beri pendapatnya.
    dia tidak melewatkan apapun.

    ada selalu melihat ke kiri dan kanan apabila dia berfikir

    ReplyDelete
  2. Pengalaman dengan Adil dan Irfan.
    Kekuatan: Berbincang tentang video.
    Kelemahan: Berkata dengan lancar
    Bagaimana Boleh Memperbaiki:Berbincang banyak banyak sampai boleh bercaka dengan lancar

    ReplyDelete
  3. pengalaman dengan Adil dan Mateen

    kekuatan: Boleh memahami video dan jalan cerita

    Kelemahaan: bahasa saya yang hancur dan tidak tahu terjemahaan perkataan engeris dalam bahasa melayu

    ReplyDelete
  4. Pengalaman bersama Mateen dan Irfan
    -Irfan. Dia boleh menjelaskan dengan baik, tetapi dia menggunakan perkataan inggeris dalam beberapa ayat-ayatnya
    -Mateen. Dia boleh menjelaskan dengan baik dengan beberape kesilapan ayat sahaja

    ReplyDelete
  5. Pengalaman lisan bersama Abiyyu.

    Semasa lisan bersama Abiyyu, saya berasa bahawa saya boleh menjawab soalan-soalannya dengan senang tetapi saya hanya boleh menjawabnya dengan jawapan yang senang dan saya tidak boleh menjawabnya lebih kerana saya tidak tahu beberapa perkataan.
    Say rasa saya boleh membaiki lisan saya dengan mengetahui lebih banyak perkataan kerana saya tidak begitu bagus dengan perkataan

    ReplyDelete