Tuesday, April 12, 2011

Latihan lisan 1-mateen (17)

Di dalam gamber ini, saya boleh lihat sebuah keluarga di dalam hutan bersama. Ada ramai orang dalam keluarga itu seperti ibubapa, abang-abang, kakak-kakak dan anak-anak. Saya fikir mereka sedang berkelah dan juga berenang kerana saya boleh lihat anak perempuan yang basah. Lelaki-lelaki dalam tenagah gambar itu sedang memasak makanan dan anak-anak perempuan di bawah gambar sedang balik dari berenang. Perempuan di tengah gambar sedang berlihat anak-anak. Pada pendapat saya, aktiviti ini adalah sesuai hanya mereka tidak menyakiti alam dan ia sesuai kerana mereka tidak membuat tersebut.

5 comments:

  1. 1. Apakah yang menarik tentang dapatan kawan kamu?
    dia tidak mengatakan bahawa mereka adalah satu keluarga dengan langsung

    2. Bagaimana dapatan kawan kamu boleh diperbaiki?
    dia boleh memberi pengalaman

    ReplyDelete
  2. 1. Apakah yang menarik tentang dapatan kawan kamu?
    Dia boleh membuat pembaca mengambarkan sistuasinya dengan hanya deskiptionnya

    2. Bagaimana dapatan kawan kamu boleh diperbaiki?
    Dia boleh memberi lebih pendapatannya

    ReplyDelete
  3. 1.Apakah yang menarik tentang dapatan kawan kamu?
    Frasa "berlihat anak-anak"

    2. Bagaimana dapatan kawan kamu boleh diperbaiki?
    Dengan menggunakan bahasa yang lebih sesuai.

    ReplyDelete
  4. 1. Dia menulis sebuah jawapannya dalam sebuah perenggan.
    2. Dia boleh menulis ayat dengan lebih baik.

    ReplyDelete
  5. Apa yang saya pelajari daripada aktiviti ini?
    Saya mempelajari ada banyak perkara yang boleh diaktakan dan saya boleh tulis dengan lebih perbaikan.

    ReplyDelete